“Să faceţi lucrul acesta spre pomenirea Mea!”
În fiecare an, în luna Nisan,
evreii aniversau junghierea mielului de Paşte, eveniment ce a avut loc cu
ocazia eliberării lor din sclavia Egiptului. În aceea lună, care era cea dintâi
a anului numită şi capul anului, poporul evreu îşi aducea aminte cum într-o
noapte din această lună strămoşii lor, datorită tăierii unui miel au trecut din
sclavia Egiptului la libertate.
Sângele mielului a fost pus
pe uşorii uşii caselor, pentru ca atunci când va trece îngerul nimicitor “să
sară peste”, şi astfel întâii lor născuţi să fie salvaţi.
Acest eveniment a rămas
pentru ei o sărbătoare pe care au numit-o Pesah.
Când Domnul nostru Isus a
trăit printre evrei a serbat şi El Pesahul, aducerea aminte a eliberării din
robia Egiptului nu numai a întâilor născuţi, ci a întregului popor evreu. Acest
eveniment avea loc totdeauna în ziua de paisprezece Nisan, după apusul
soarelui.
În aranjamentul Său, Dumnezeu
a făcut din eliberarea evreilor un tip, ca să ilustreze eliberarea tuturor urmaşilor
lui Cristos, precum şi eliberarea întregului neam omenesc, tot printr-un Miel.
“Mielul jertfit de la întemeierea lumii.”
Când Isus cu ucenicii Săi au
serbat paştele şi a inaugurat Cina de amintire a morţii Sale, au respectat
obiceiurile evreilor.
Faptul că Cina a avut loc
după apusul soarelui, iar moartea Domnului s-a petrecut înainte de apusul
soarelui din ziua următoare, arată că aceste două evenimente; Cina şi moartea,
au avut loc în aceeaşi zi. Isus a fost Mielul de Paşte care a înlocuit mielul tipic.
Pentru a înţelege mai bine
semnificaţia Pesahului, trebuie să trecem întâi prin relatarea evenimentelor
din Cartea Exodului cu privire la Paşte.
Faraonul de acolo, astăzi nu
mai este faraon. El a devenit satan. Întâiul născut de acolo nu mai este
întâiul născut al evreilor, ci este “Biserica
întâiilor născuţi”, scrişi în ceruri.(Evrei 12:23). Întregul Israel devine
întreaga omenire. Mielul de acolo devine Mielul lui Dumnezeu care ridică
păcatele lumii. Azimile de acolo, pâinea nedospită, devine adevărul Cuvântului.
Ierburile amare de acolo sunt toate experienţele amare de care avem parte şi
prin care ne dovedim integritatea faţă de Domnul. Toate acestea ne dau poftă pentru
a gusta zilnic din Pâinea şi Vinul pe care Domnul prin moartea Sa ni le-a pus
la dispoziţie.
Pentru noi sfârşitul zilei de paiprezece Nisan
şi începutul zilei de cincisprezece Nisan este o binecuvântată ocazie de-a
păstra, în fiecare an, momente de reculegare în amintirea morţii Sale şi prin
servirea din aceste simboluri de-a arăta că ne împărtăşim în fiecare zi din
trupul şi sângele Domnului nostru.
Acolo în Egipt, noaptea aceea
a fost o chestiune de viaţă şi moarte pentru întâii născuţi ai Israeliţilor. Ei
trebuiau să rămână în casă, în spatele sângelui stropit pe uşorii uşii. Tot
aşa, pentru urmaşii Domnului este o chestiune de viaţă sau moarte. Ei trebuie
să rămână în casa credinţei, sub protecţia sângelui adevăratului Miel de Paşte.
Nu peste mult noaptea de
păcat a pământului va lua sfârşit. Gloria dimineţii nu-i departe. “Căci mânia Lui ţine numai o clipă, dar
îndurarea Lui ţine toată viaţa: noaptea vine plânsul, iar bucuria vine
dimineaţa.”(Ps. 30:5).
Antitipicii egipteni împreună
cu faraonul lor (satan), se vor înneca în Marea Roşie.
“Luaţi, mâncaţi; acesta este trupul Meu”, a zis Isus la Cina de pe
urmă. Când mâncăm din pâinea nedospită, înseamnă că ne însuşim prin credinţă
meritul jertfei de răscumpărare al lui Isus.
Rodul viţei simbolizează
viaţa. Nimeni nu poate câştiga viaţa veşnică fără sângele vărsat pe Golgota.
Aşadar, Duminică 13 Aprilie, participând
la Cina de amintire şi împărtăşindu-ne din simboluri, vestim moartea Domnului.
Şi vom face lucrul acesta spre pomenirea Lui, aşa cum ne-a poruncit El. Numele
Său şi Numele Tatălui Său să fie binecuvântate în veci!
AMIN!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu