joi, 5 octombrie 2017



          Păţitul Iov

Bogatul Iov din ţara Uţ,
Un om cu vază-n răsărit,
Este modelul de răbdare
Integru şi neprihănit.

El se temea să facă rău
Şi respecta pe Cel Prea Sfânt,
Iar Domnul l-a numit curat
Cum nu e nimeni pe pământ.

Satana a dorit să-l piardă,
Să-i vină omului de hac,
Crezând că Iov o să blesteme
Când va ajunge un sărac.

Domnul i-a permis lui Satan
Să-i fure orice avuţii,
Iar Iov şi-a sfâşiat mantaua
Văzându-se lipsit de fii.

Dar nu a blestemat pe Domnul,
Ştia că este din pământ,
Gol a venit în existenţă
Şi gol va merge în mormânt.

Satan a fost nemulţumit
Că planul său a eşuat,
Iar Iov a rămas demn în toate
Şi n-a putut fi-ngenuncheat.

Atuncea fostul heruvim
Îi zice Creatorului
Că Iov Îl va blestema-n faţă
Dacăl va da pe mâna lui.

Iată ţi-l dau, dar cruţă-i viaţa,
Satan credea c-a reuşit
Să-i frângă lui Iov rezistenţa
Şi Dumnezeu va fi hulit.

A fost lovit cu boală grea
Din creştet până în picioare,
Dar Iov a rămas neclintit,
Crezând într-o răscumpărare.

L-au vizitat nişte prieteni,
Dar toţi l-au decepţionat;
Spuneau că el e vinovatul
De tot ce i s-a întâmplat.

Iov respecta pe Domnul slavei,
Dar nu-nţelegea un aspect,
De ce Stăpânul veşniciei
Îl pedepseşte pe nedrept?

Voia să îl privească-n faţă,
Să-i spună că nu-i vinovat,
Că-n toate a făcut dreptate
Iar azi e aspru încercat.

Dar Domnu-i răspunde lui Iov,
Vorbind din mijlocul furtunii:
De ce întuneci planul Meu
Şi-asculţi de glasul raţiunii?

Încinge-te ca un viteaz
Şi să-Mi răspunzi de ai ştiinţă,
Unde erai tu când pământul
Prindea contur să ia fiinţă?

Ştii cine i-a pus temelia
Şi i-a fixat un diametru?
Ştii cine a întins frânghia
Ca să-i măsoare perimetru?

Ai poruncit tu dimineţii
Şi zorilor când să răsară;
Pământul să îl învelească
Într-o lumină boreală?

Ai fost tu la porţile morţii?
Cămări de grindină bizare,
Eu le-am păstrat pentru război
Şi pentru vremi de strâmtorare.

Cunoşti tu legile cereşti?
Ştii tu să cârmuieşti planete?
Răspundem dacă ai acces
La adâncimile secrete!

Tu ai vorbit nesăbuit,
Mustrând pe Cel Atotputernic,
Ai vrut să-mi nimiceşti dreptatea
Şi să te scoţi pe tine vrednic.

Iov s-a retras atunci în sine
Şi-a spus: „Îmi pun mâna la gură
Că-n faţa măreţiei Tale
E cu păcat orice făptură.

Urechea mea doar auzise
Mereu vorbindu-se de Tine,
Acuma Te-am văzut cu ochii,
Mă-nclin şi mă scârbesc de mine.

La fel şi noi suntem robi răi,
Oricât am fi de-mplinitori,
Oricât răbdăm noi în viaţă,
Plătim doar ce suntem datori.

Niciun comentariu:

Cartea aceasta a Legii să nu se depărteze de tine!

Cartea aceasta a Legii să nu se depărteze de tine!
Iosua 1:8